mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu

mekong delta

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 Oktober 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hey allemaal,

Hier laatste verslag vanuit Vietnam.

Vandaag zijn we naar de mekong delta geweest.
Had dit eigenlijk niet op de planning staan, maar ben blij dat we toch gegaan zijn.

Na 1 1/2 uur rijden aangekomen bij de mekong.
Hier zijn we met een speedboot naar kleine riviertjes gegaan.
Daar aangekomen moesten we overstappen in kleine roeibootjes.
Deze rivieren waren echt prachtig.

Na deze tocht zijn we op een eilandje beland waar ze honing deden maken.
De bijen waren de honing in de honinggraad aan het maken.
Deze mochten we ook meteen proeven, als je je vinger tussen de bijen durfde te steken.

Ook hadden ze hier een draakslang ( ja ook wij hadden hier nog nooit van gehoord ) en die mocht je om je nek hangen.
Dit konden wij natuurlijk niet laten liggen he.

Na een korte stop op coconutisland zijn we naar het laatste eilandje gegaan.
Hier hadden ze hele schattige krokodillen, maar die hebben we toch maar gewoon laten liggen.

's avonds terug in het hotel, valt alle stroom binnen uit.
Eerst in het donker moeten douchen en vervolgens maar naar de kroeg gevlucht voor een drankje ( en internet ).

Morgenochtend nog even een paar dingen bezichtigen en dan op naar Cambodja.

Groetjes
Ons

• 29 Oktober 2012 - 19:27

Toon:

Was de honing wel lekker zoet of durfde je je vinger er toch niet in te steken.
    Zo'n klein krokodilletje lijkt mij wat voor jullie,je kunt het bij het konijn zetten is die ook niet meer alleen.

Dan nog zo'n drakenslang om je nek wie doet je wat.