Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irene alphen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irene alphen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: avontuur1

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Het is hier echt geweldig.
Echt al super leuke dingen gedaan.
Was zo leuk dat ik niet eens tijd had om online te gaan, sorry sorry.

Had de eerste dag meteen een excursie voor ,s middags geregeld.
dat was maar goed ook, want vlak daarna begon een enorme jetlag aan te kloppen.
had anders waarschijnlijk heel de dag geslapen.
Ben nu ,s middags naar 3 tempels in bangkok geweest, hier ook wel wats genoemd.
Ben bij wat trimitr, wat pi en bij wat benchamabophit geweest.
Erg mooi om te zien.

Zaterdag ging ik op aanraden van reisgenoten uit midden-amerika een fietstoer doen bij co van Kessels.
Dit was ook erg leuk.
Je fietste dwars door chinatown, door allerlei steegjes met marktjes.
Sommige steegjes waren zo smal dat ik steeds dacht dat we bij iemand naar binnen fietsten.
Met de trein naar de andere kant van bangkok gegaan.
Hier waren erg smelle weggetjes over het water, gelukkig ben ik er niet in gevallen.
Ook nog met een bootje en de skytrain meegeweest.
Dit alles duurde de hele dag.

, S avonds met 2 mensen die ook meegefietst hadden uit eten en op stap geweest op khoa san road.
Tijdens het ete hadden we onze eigen tap op tafel laten zetten, yummie.
Erg gezellig.
Heb natuurlijk me daar wel even aangepast aan de thaise cultuur en een insekt geproeft.
Dit was echt enorm ranzig, bah bah.

Na een nachtje van maar 2 uurtjes ging gisterochtend mijn wekker weer.
Ben met een toer mee naar kanchanaburi geweest.
Dit was ongeveer drie en een half uur rijden, dus toch nog wat bijgeslapen.
Gestopt bij een war cemetery en het jeath war museum.
Vandaar uit doorgereden naar de bridge over river kwai, oftewel de death railway.
Hier zijn duizenden omgekomen tijdens de wo 2.

's middags naar de tiger temple geweest, dit was echt enorm geweldig.
Hier leven monniken met tijgers.
Eerst met een paar tijgers op de foto geweest en ze meteen mogen aaien, ook met kleine welpjes.
Daarna een stukje met een tijger gelopen.
Daarna had ik me opgegeven om met de tijgers te spelen.
Hier ging je eerst een tijger wassen en eten geven, dit pakte ze echt uit je handen.
Daarna in een soort speeltuin voor tijgers moesten we in het water gaan staan met een stok met of een tas of schoenen eraan.
Hiermee moest je voor de tijgers bewegen en dan probeerden ze het te vangen.
Met al dat gespring was ik binnen 2 min natuurlijk zeiknat.
Ze liepen gewoon los langs je af en te spelen, echt geweldig.

Heb net een binnenlandse vlucht naar shang mai geboekt, waar ik morgenvroeg heen ga.
Ben benieuwd wat daar weer allemaal te beleven is.

xx

  • 21 Februari 2011 - 12:07

    Chantal:

    He Meisie,
    Wat een super reis ben je aan het maken! Als ik je verhaal lees, heb ik het idee dat je nu al meer indrukwekkende dingen meegemaakt hebt en gezien dan in midden Amerika!
    Geniet ervan en ik blijf met spanning je verhalen lezen!

    Liefs Chantal

  • 21 Februari 2011 - 12:36

    Laura:

    Hey meid

    Onwijs stoer!!!!! Het klinkt allemaal zo leuk. Fijn dat je ook al wat mensen hebt ontmoet. Ik weet zeker dat je het in Chiang Mai ook geweldig gaat vinden.

    Veel plezier!

  • 21 Februari 2011 - 15:49

    Gerrie & Toon:

    vergeet met al die leuke dingen die je doet vooral ook niet dat je af en toe een slaapje nodig hebt. Maar het ziet er weer allemaal leuk uit.
    Genieten, genieten en vooral genieten als je daar hulp bij nodig hebt kom ik ook wel mee genieten

  • 21 Februari 2011 - 18:46

    Diana:

    Hey!
    Ik las al in je sms dat je met tijgers aan het spelen was geweest. Super man!!
    En wat heb je al weer veel gedaan en gezien in zo'n korte tijd. Echt heel leuk!
    Ik ben benieuwd wat je nog meer mee gaat maken.
    xxx

  • 21 Februari 2011 - 20:20

    PeTer:

    zooo je maakt ook hier weer genoeg mee.
    die tap op tafel is wel een uitkomst!
    het zal wel indrukwekkend geweest zijn bij teh river kwai. heftig.
    dat van die tijgers klinkt ook wel gappig. ik gok dat ik zelf liever met die haaien had gezwommen.
    veel plezier nog!!!!!!!!
    groeten PeTer

  • 22 Februari 2011 - 17:26

    Tanja:

    Wauw, je maakt weer genoeg mee ! Dat fietsen lijkt me erg grappig in Bangkok! Maar zondag met die oorlogsgeschiedenis en Bridge over Kwai moet ook wel indrukwekkend zijn. en dan smiddags spelen met die tijgers, wauw ! Geniet ervan meid, want het gaat vast super snel !!
    dikke kus, Tan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

backpacken thailand

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2011

weer thuis

16 Maart 2011

Laatste dagen

13 Maart 2011

koh lanta

12 Maart 2011

koh lanta

09 Maart 2011

laatste duikdag
Irene

laatste reis voor de bevalling, nog even genieten met mijn skatje en dan klaar voor de twins.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 70673

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 23 September 2013

amerika

13 Oktober 2012 - 10 November 2012

backpacken vietnam en cambodja

11 November 2011 - 14 November 2011

Berlijn

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

lekker luieren

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

backpacken thailand

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: