trekkingstocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irene alphen - WaarBenJij.nu trekkingstocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Irene alphen - WaarBenJij.nu

trekkingstocht

Door: avontuur1

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Ben weer terug uit de jungle.
Heb een trekkingstocht gedaan van 3 dagen.
Dit was echt geweldig.
Moet zeggen dat het een stuk zwaarder was dan ik had gedacht, maar het was het allemaal waard.

Ik had een groep van 11 personen, dus veel gezelligheid.

We gingen eerst met een truck naar de rand van de jungle en zijn vanaf daar begonnen met lopen.
Het eerste stuk was maar heel kort, alleen even een half uurtje naar een waterval lopen om daar de lunch die we meekregen op te eten en even te zwemmen.
Aangezien mijn bikini onderin mijn backpack zat heb ik het zwemmen maar overgeslagen.

Na de lunch werd het heerlijk een paar uur flink klauteren in de hete zon.
Rond een uur of 5 kwamen we aan bij een bergstam, waar we meteen zouden overnachten.
Dit was een grote slaapzaal met een paar matrasjes erin, heerlijk primitief dus, maar dat moet ook bij zo'n trektocht.

's avonds na het eten gingen de dorpbewoners een kampvuur maken en kwamen alle kinderen voor ons zingen.
Na het zingen kregen we van iedereen nog een handje en gingen hun slapen.

De tweede dag ben ik 's morgens eerst even bij de kinderen op school gaan kijken.
Na het ontbijt zijn we vertrokken voor dag 2.
Helaas heb ik de eerste blaar al op mijn hakken staan, maar ook dit mag de pret niet bederven.
Na een paar uur lopen kwamen we weer bij een andere bergstam, waar de lunch geserveerd werd.
We hadden geen zin meer in rijst, dus waren allemaal erg blij toen het noodlesoep bleek te zijn.

Na de lunch weer vertrokken.
Na een paar uur kwamen we bij wat watervallen.
Hier werd het even moeilijker, want me moesten flink over rotsen klauteren en over hele smalle richeltjes lopen.
Irene zou natuurlijk Irene ook niet zijn als ze niet een keer op der kont zou vallen en gezellig een stuk naar beneden zou glijden.
Maar uiteindelijk iedereen heelhuids beneden aangekomen.

We dachten gisteren al dat het primitief was, maar dit was nog veel leuker.
Er stonden hier een paar bamboohuisjes, zonder deur en de waterval was onze douche, geweldig gewoon.

's Avonds bij het eten nog even de soep van onze gids geproefd.
Dit was soep met vliegen, mieren en miereneitjes.
Op zich best goed te eten.
Ook hier maar weer een kampvuur gemaakt.

De laatste dag werd voor ons wat makkelijker.
Na het ontbijt de ochtend nog moeten lopen.
Toen we de rand van de jungle bereikt hadden stond er al een truk te wachten.
Ben samen met 2 anderen op het dak gaan zitten voor de rit naar een olifantenkamp.

Bij het olifantenkamp aangekomen zijn we ongeveer een uur gaan rijden.
Lekker weer een stukje door de jungle en door de rivier.
Onze olifant hield wel van grapjes en begon in de rivier de andere nat te sproeien.

Na de olifanten zijn we nog gaan bambooraften.
Ook leuk om eens mee te maken.
Op een bamboovlot over een riviertje met af en toe wat stroomversnellingen.

Daarna was het echt voorbij.
Even in het centrum een guesthouse gezocht.
Maar Daan het hotel was niks, omdat het heel groot was en ik niks kon vinden, het was heel erg achteraf en in een zo,n hotel als dit kon je echt geen mensen leren kennen, dus erg ongezellig.

Ben 's avonds nog met 2 zwitsers van de trekkingstocht een hapje gaan eten en naar de nightbazaar geweest, zowel de toeristische als naar de lokale.

Groetjes Irene

• 26 Februari 2011 - 08:23

Gerrie:

meiske, meiske, meiske toch. Wat weer een geweldige ervaring. Ik hoop wel dat je niet te veel last van je blaren hebt gehad, en ach je achterwerk kan denk ik ondertussen - na het verbranden en zo - wel heel wat hebben. Maar als je soms mocht denken dat wij jaloers zijn, dan vergeet het maar, ik bedoel wij hadden ondertussen lekker weer vorst, hagel en sneeuw, dus wat wil je. Meiske ik zou zeggen, nog veel plezier - ook van je vader - en geniet ervan.

• 26 Februari 2011 - 14:13

Josephine:

Hey Irene,

Wat een mooi verhaal toch weer!! Ik lees dat je al weer heel wat hebt meegemaakt. Echt gaaf! En weer hele mooie foto's.. Geniet er nog maar van... Hier in NL is het zoals gewoonlijk weer koud en nat. Maar nog heel veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Josephine

• 26 Februari 2011 - 16:19

Koviljka:

Hallo Irene!

Wat een geweldige ervaring, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan!

Groetjes,
    Koviljka

• 26 Februari 2011 - 18:18

Sonja:

Doe je een beetje voorzichtig :-) .

Have fun meis!!!xxx.

• 26 Februari 2011 - 19:11

Laura:

Hey meid

Wat super om te lezen! Ben je nu naar het hotel gegaan wat ik je heb doorgegeven?

Geniet ervan!

• 26 Februari 2011 - 21:26

Chantal:

He meid!
    Super weer! vind het ook echt leuk om iedere keer je verhalen te lezen. Heel gaaf dat je daar ook echt de cultuur en de mensen leert kennen en dat je leuke mensen tegen komt!
    Ben nu al benieuwd naar de uitgebreide foto's en verhalen!

Liefs
    Chantal

• 26 Februari 2011 - 21:49

Marrianne:

Hoi Irene,

Dan toch in Thailand, wij Marco en ik zijn nu al jaloers op je, we voelen dan echt dat we meer met Azie hebben dan met bijv. Midden-Amerika, het is toch meer een andere wereld, leuk dat je bent wezen fietsen, en echt wat ik vertelde,moest je ook je tas achter laten, ben je met Ko wezen fietsen?, ook chang mai, de dorpjes, het zingen, de olifanten, de bamboevlotten, we zijn weer helemaal terug.

Om zelf even terug te zijn kijk ik naar Wie is de Mol, vorige week de klim en afdaling van de Cerro Negro, van de week de Masaya krater, en het spel werd in Granada, in het oude verlaten ziekenhuis gespeeld, ga zeker nog even de oude afleveringen.

Zag al een rugzak op je rug hangen, dus ook dat is gelukt, wij vinden deze trip toch meer bij je passen, ik weet natuurlijk niet hoe het voor jou voelt, of hoe het gaat voelen.

Vast goed, lekker genieten.

Groetjes
    Marrianne en natuurlijk van Marco

• 27 Februari 2011 - 13:40

Diana:

Wat een mooie reis. Leuk hoor wat je alle maal zo mee maakt. En ook weer hele mooie foto's. De hutjes zien er zeker primitief er uit. Maar zeker wel zo leuk om het allemaal te zien en mee te maken hoe mensen leven daar.
    xxx