caodai en chuchitunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu caodai en chuchitunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu

caodai en chuchitunnels

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Oktober 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hey allemaal,

Vandaag weer een geweldige dag beleefd hierin het zuiden.
We zijn eerst ongeveer 80 km van saigon vandaan gereden naar de tempel van cao dai.
Dit is een kleine religieuze groepering in vietnam.
Deze tempel is echt niet te vergelijken met een andere en adembenemend mooi.
Toen we daar aan kwamen zat de tempel vol met biddende mensen.

Vanaf daar zijn we teruggereden en halverwege gestopt bij de chuchitunnels.
Je ziet hiernog veel tunnels die nog intact zijn van de oorlog.
Een aantal zijn ietsjes breder gemaakt en daar kun je dan doorheen kruipen.
Na 20 meter kwamen we helemaal klef en hijgend weer boven de grond.

Zijn we daarna op de randweg van saigon komt er ineens een vliegtuig zo laag over dat ik dacht dat ie ons omver zou vliegen.
Maar blijkbaar begon het vliegveld 5 meter verderop, echt bizar om te zien.

Blijkbaar kun je trouwens kwallen ook eten,verkopen ze hier.
Op naar de volgende leuke dag morgen en dan vertrekken we naar cambodja.

Groetjes ons

• 28 Oktober 2012 - 17:53

Gerrie:

Mag ik even een kleine toevoeging geven, de chichutunnels zijn niet een klein beetje maar wel 30% groter gemaakt, zowel in de breedte als in de hoogte. Kun je nagaan hoe klein ze eerst waren. Vonden jullie het daar - als je door het toeristische gedoe heen keek - ook zo interessant. Alleen om nu te zeggen dat je na 20 meter klef bent en moet hijgen, is wel wat overdreven met jullie sportieve achtergrond, zelfs je moeder deed dat niet. Veel plezier morgen en dan op naar het volgende land.