siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Irene alphen - WaarBenJij.nu siem reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Irene alphen - WaarBenJij.nu

siem reap

Blijf op de hoogte en volg Irene

03 November 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Eergisteren in phnom penh zelf nog de laatste dingen in de stad gaan bekijken.
Vanaf ons guesthouse zijn we naar wat phnom gelopen, deze is op een heuvel in de stad gelegen.

Na deze tempel wilden we naar het Boengkak meer gaan, maar alle straatjes bleven doorlopen op grachten, dus dit konden we niet bereiken.
Vanaf daar zijn we doorgelopen naar het old stadium, toch een verschil met het nieuwe stadion.

Na deze kilometertjes in de benen te hebben toch maar een tuktuk aangehouden om naar het herdenkingsmonument van de onafhankelijkheid te gaan.
Na dit monument terug naar het royal paleis en de zilverenpagode geweest, maar helaas voor het eerst deze reis mochten je knieen en schouders niet zichtbaar zijn.
En wat had ireentje, juist beide bloot, dus zijn we maar op de boulevard wat gaan drinken.
En oja we zijn ook nog even gestopt bij het monument van cambodja en vietnam.

Gisteren is dan de busreis van Phnom penh naar siem reap begonnen.
Deze rit duurt ongeveer 6,5 uur.
Het eerste uur was alleen maar onverharde weg, maar gelukkig werd de weg daarna beter.

's avonds zijn we in het centrum in de pubstreet wat gaan eten en drinken.
Moet zeggen dat het er hier ook weer erg gezellig uitziet.

Vandaag was het dan zover, we gaan naar Angkor wat.
We zijn hier de hele dag aan het rondlopen geweest met een gids en ik kan het niet in woorden vertellen hoe gaaf het hier is.
Gewoon onbeschrijfelijk!!!

Morgen laatste dagje hier alweer en dan vertrekken we naar Bangkok.
Dus tot in Thailand!!

Groetjes
Wilfred en Irene

• 03 November 2012 - 15:12

Irene Van Alphen:

Nou vergeet ik gewoon een ding te vertellen.
    In angker war heb je angker thom en daar ben ik met mijn hoogtevrees helemaal opgeklommen, 2 lange steile trappen omhoog en omlaag.
    Ben echt trots op mezelf!!!

• 03 November 2012 - 15:12

Irene Van Alphen:

Nou vergeet ik gewoon een ding te vertellen.
    Ben echt trots op mezelf!!!

• 03 November 2012 - 22:24

Gerrie:

Leuk al die foto's, ze brengen een hoop herinneringen terug, al zie ik ook wel dingen die wij niet niet gezien hebben, maar waarschijnlijk hebben wij ook foto's die jullie niets zullen zeggen.
    Heb trouwens nog een vraag, heb je angkor Thom beklommen of angkor Watt.
    Je vader vroeg zich trouwens af of je te weinig reacties krijgt en ze nu zelf maar gaat schrijven?

Groetjes.

• 03 November 2012 - 22:25

Gerrie:

Heb trouwens nog een vraag, heb je angkor Thom beklommen of angkor Watt.

Groetjes.