cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Irene alphen - WaarBenJij.nu cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Irene alphen - WaarBenJij.nu

cambodja

Blijf op de hoogte en volg Irene

31 Oktober 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hey iedereen,

Gisteren hebben we in saigon nog even een bezoekje gebracht aan het theather, de opera en een gewoor waar nadal en federer een demo hebben opgenomen.

S midssgs zijn we vertrokken naar het vliegveld.
Een klein half uur na de start stonden we al jn phnom phen.
Op het vliegveld ging alles goed en we hadden ons visum in 5 min geregeld.

We gingen met een taxi naar een guesthouse, na een tijd zkeken en rondrijden bleek het guesthouse wat wij wilde niet meer te bestaan, dus maar snel een andere gezocht.

Vandaag zijn we met een tuktuk een stadstour gaan maken.
Wij zijn geweest bij de russische markt, koninklijk paleis (waar een feest aan de gang was), nationaal museum, het olympisch stadion en natuurlijk bij de tuol sleng gevangenis en de killingfields.
Die laatste twee hebben echt een enorme indruk gemaakt.
Echt niet normaal dat dit soirt dingen gebeurd zijn.

Tijdens de lunch kwam een meisje van een jaar of 5 me een armband vekopen.
Toen ik nee zij, wilde ze weten waarom niet, dus ik nog mooi zeggen dat ik nooit armbanden draag.
heb in sapa een bandje gekregen en die ziet ze naruurlijk.
Zegt ze ze ineens en dat bandje dan, die heb je om, dus je liegt tegen me en toen liep ze aan, haha hoezo bijdehand.
2 min later kwam ze toch maar weer terug om even te kletsen, ze was echt een schatje, maar mag der niet meenemen van wilfred.

Net heerljjk oo de boulevard aan het meer gegeten en al zin in de volgende dag vol avonturen.

Xx

  • 31 Oktober 2012 - 15:05

    Mark:

    Indrukwekkend he S21 en de killing fields.
    Laat je overigens niet voor de gek houden he, dat guesthouses niet meer bestaan en zo. Daar hebben ze, met name in Cambodja, wel een handje van aan.
    Wij werden zonder vermelding naar een ander guesthouse gebracht en dan net doen of ze het niet begrijpen. Aan de andere kant heeft het ook wel weer zijn charme en is het een ervaring om mee te maken.

    Have fun nog daar en nog heel veel plezier.

    Groetjes,
    Mark

  • 31 Oktober 2012 - 20:55

    Gerrie:

    Cambodja, nieuw land nieuwe avonturen, leuk hoor. Sta alleen een beetje te kijken van jullie manier van verplaatsen. In mijn gedachten zouden jullie van Danang naar Saigon vliegen en dan met de bus naar Phnom Pheng rijden, nu lees ik het echter net andersom. Hebben jullie ook al de zilverpagode gezien, ook erg de moeite waard. Veel plezier.

  • 31 Oktober 2012 - 23:00

    Daan:

    Hey Irene en Wilfred,

    Ik ben eindelijk bij gelezen.
    Wat hebben jullie veel ondernomen! Echt heel gaaf. En natuurlijk ook weer mooie foto's.
    Zo te horen bevalt het jullie goed daar. Komen jullie nog wel terug?
    Ik wist niet dat je kwallen kon eten. Ik weet er ook nog een, ik zal hem eens die kant in sturen hahaha

    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

laatste reis voor de bevalling, nog even genieten met mijn skatje en dan klaar voor de twins.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 70678

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 23 September 2013

amerika

13 Oktober 2012 - 10 November 2012

backpacken vietnam en cambodja

11 November 2011 - 14 November 2011

Berlijn

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

lekker luieren

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

backpacken thailand

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: