halong bay - Reisverslag uit Haiphong, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu halong bay - Reisverslag uit Haiphong, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu

halong bay

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Oktober 2012 | Vietnam, Haiphong

Hey allemaal,

Mam, een 2 manden paddy is zo'n stok met 2 manden eraan waar hier de vrouwen mee rond lopen, enne afgezet doe maar x 15 pp iets meer dus.

2 dagen geleden zijn we vanuit Hanoi vertrokken naar halong bay voor een 2 daagse cruise door het werelderfgoed van unesco.
Helaas begon het zodra we op de boot zaten enorm te regenen en kon de boot vanuit veiligheids oogpunt nog niet vertrekken.
Met uiteindelijk een vertraging van een uurtje toch gaan varen.
Gelukkig trok het zicht nog wel wat open, maar lang niet helemaal.

We zijn eerst naar de grootste cave daar geweest en daarna naar een strandje.
Hier kon je ook naar boven voor het uitzicht, maar daar was het nog te mistig voor.
Het kayakken geloofde wij wel en hebben niet gedaan.
Daarna een heerlijk diner gehad met verse inktvis, snapper en garnalen en veel verse groenten, yummie!!!

De volgende dag begon het weer niet veel beter, maar uiteindelijk trok de mist toen wel goed weg.
Nog een grote ronde door de baai heen gevaren, dit was echt enorm geweldig.
En ja hoor wilfred en ik staan weer aan wal en de zon gaat schijnen.

Eenmaal terug in hanoi kregen we nog even een schrikmoment toen beide pinpassen niet werkte, maar na een telefoontje bleek al snel dat het aan de automaten lag, dus met een gerust hart op de nachttrein naar hue gestapt.

Na een rit van 13 uur aangekomen in hue.
En yes hier schijnt de zon!!!!
Vandaag een groot deel van hue al weesten ontdekken.
Eerst naar de citadel en daarna naar het meer van ... hart (sorry kan even niet op de naam komen ).
Dit bleek niet zo toeristisch te zijn, dus de vietnamesen keken net zo goed zijn ogen uit naar ons als wij naar hun.

's middags zijn we gaan lunchen bij een dove man die in een kamertje een keukentje en 2 tafeltjes heeft, dit stond in de trotter en was erg goed.
Daarna zijn we naar het keizerlijk gebied gegaan wat ook op het werelderfgoedlijst van unesco staat.
We dachten even een paar tempeltjes te gaan bekijken, maar het bleek toch wel een tig vierkante meter groter te zijn, haha.

Net nog even naar de avondmarkt geweest en dadelijk lekker slapen.

xx Wilfred & Irene

• 21 Oktober 2012 - 18:05

Gerrie:

Jammer van dat slechte weer in HaLong Bay want dan mis je toch een stuk van de mooie uitzichten en waarschijnlijk zijn er ook minder kinderen in wastobbes en verkopers in bootjes op het meer geweest.Het eten op de boten is inderdaad geweldig lekker en ik weet niet of je toevallig in het keukentje geweest bent maar je snapt niet hoe ze het kunnen bereiden op die net een vierkante meter. We hopen voor jullie dat je het slechte weer nu achter je hebt gelaten en van de treinreis over de wolkenpas kunt genieten.
    Veel plezier maar weer.
    Gerrie

• 21 Oktober 2012 - 22:20

Fred:

Jammer van het slechte weer, maar ik geloof dat jullie ondanks dat toch wel een geweldige vakantie hebben. Ben erg benieuwd naar de foto's als jUllie terug zijn. Een prettige voortzetting in hopelijk beter weer. Groet. Fred.