hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu

hoi an

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Oktober 2012 | Vietnam, Hoi An

Hey allemaal,

Gisteren zijn we dan vertrokken naar hoi an.
We dachten met een minibusje te gaan, maar het bleek een wagen met privechauffeur te zijn, ook goed.
We hadden gekozen om zo te gaan, omdat je tegenwoordig 2 wegen hebt daar en de trein en bus gaan over de nieuwe weg een tunnel oder de wolkenpas door.
Met de auto kun je de oude weg pakken over de wokenpas heen.
De wolkenpas ( hai van ) is 25 km lang en geweldig mooi met een super uitzicht.

Na de wolkenpas kwamen we door danang heen.
Mooie stad maar toeristisch wel enorm uitgemolken en erg amerikaans.
Alles was groot en duur.
We waren toch wel blij dat we gekozen hadden om meteen door te gaan.

Gisteren na aankomst in hoi an vooral niet veel meer gedaan.
Ons guesthouse heeft een zwembad, dus daar hebben we gebruik van gemaakt en 's avonds zijn we in het oude gedeelte van de stad aan de haven gaan eten.

Vanmorgen hebben we fiesen gehuurd en zijn we eerst aan de ene kant hoi an uitgefiets naar de japanse graven en daarna de andere kant in naar het strand.
We wilden eigenlijk alleen nog maar even gaan kijken daar, maar aangezien ik mijn bikini al aan had toch maar even de zee ingeweest.

's middags zijn we in het oude gedeelte van hoi an rond gaan wandelen.
Hier heb je de japanse brug, de haven, tempels en oude woningen.
Vind Hoi an een erg gezellig stadje.

Groetjes
Wilfred en Irene

• 24 Oktober 2012 - 18:54

Gerrie:

Wij zijn het helemaal met jullie eens. Hoi An is een geweldig leuk stadje en de weg over de wolkenpas is ook fantastisch om te zien, alhoewel we zelf denken dat wij hem niet tot helemaal boven hebben gehad. Ik weet niet of jullie nog langer in Hoi An blijven maar de overdekte markt is ook leuk om te gaan bekijken en er is ook nog een loempiavelfabriekje. Gerrie

PS: Ik hoop wel dat Wilfred een grotere fiets had dan ik, want anders was het afzien.(Toon)

• 25 Oktober 2012 - 00:26

Ilze:

Hey hey.

Leuk om te kunnen volgen wat jullie doen!! En jullie zitten niet stil zo te lezen.
    Geniet er lekker van daar!!
    Wordt wel een beetje jaloers als ik de foto's zie, maar ze zijn geweldig haha.

Liefs Ilze