guatamala en begin belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Irene alphen - WaarBenJij.nu guatamala en begin belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Irene alphen - WaarBenJij.nu

guatamala en begin belize

Door: avontuur1

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 Februari 2011 | Belize, Caye Caulker

Hey hey,

Gisteren en eergisteren vast 2 dagen naar guatamala geweest.

Eerste dag ben ik naar rio dulce geweest.
Via bootjes konden we naar het hotel, dit waren houten huisjes die op palen in het water stonden.
De huisjes waren met elkaar verbonden via houten loopbruggen.

Vanaf hier zijn we met de bootjes naar livingstone geweest.
Livingstone is een gemeenschap van garifuna wat niet te vergelijken is met de rest van guatamala.
Het zijn oude slaven die zich gevestigd hebben en zivh gemixt hebben met de caribische bevolking en een erge easy going mentaliteit hebben.

Tijdens de ruim 2 uur durende boottocht een kasteel gezien en veel vogels, waaronder veel pelikanen.
Ook kwamen er steed kinderen in houten bootjes langs om te proberen schelpen etc te verkopen.
1 van de bootjes sloeg zelfs om, dus hebben we de kids maar even aan wal gebracht.

Gisteren zijn we naar aguateca geweest.
Dit zijn hele primitieve hutjes midden in de jungle.
Er was zelfs geen stroom, alleen een generator die 3 uur per dag aanstond.

Vanaf hier zijn we naar een oud mayadorp geweest, waar de rijkere woonden waaronder de koninklijke familie.
Die woonden hier omdat dit dorp erg goed verstopt was.
Je moest 2x 1 1/2 uur varen door hele smalle riviertjes en vervolgens nog een tijd door de jungle lopen om het dorp te bereiken.
Het lag verstopt tussen een diepe kloof en de rivier.
Daarom komen er bijna geen toeristen, want het is te veel werk.
Toch is het dorp ooit ontdekt en half platgebrand.

Vanmorgen zijn we heel vroeg vertrokken naar de belize.
Na een lange busrit met een geweldig mooi uitzicht, zijn we met de boot aangekomen op het eiland caye caulker.
Hier blijf ik nu 3 nachten en morgen ga ik met de boot op pad om te snorkelen.

xx Irene

• 07 Februari 2011 - 13:14

Chantal:

WOW!!! ( heb er verder geen woorden voor)

• 07 Februari 2011 - 14:45

Sonja:

Wat ben je toch heerlijk aan het genieten! SUPER ZEG!!!
    Het ziet er weer fantastisch uit.
    Dat zal ook wel een geweldige ervaring geweest zijn om zo'n weg gestopt dorpje te zien!
    En miste ons al een bietje??? hi hi volgens mij niet echt , en terecht ha ha tis daar veelste lekker! xxx.

• 07 Februari 2011 - 20:49

PeTer:

ik krijg echt het gevoel dat ik er gewoon bij ben....
    mooie natuur (mooie foto's)
    je hebt al heel wat gezien en beschrijft het levendig.
    ga zo door!!
    VEEL PLEZIER VOORAL!!!!!!
    gr IKKE

• 07 Februari 2011 - 22:18

Diana:

Zo, je hebt al weer een hele rit acher de rug!
    Jammer dat je geen foto hebt van de huisjes op palen, verbonden met brugjes. Dat had ik wel willen zien.
    Toch wel stoer hoor zo'n tocht door de jungle.
    xxx