terug in hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu terug in hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Irene alphen - WaarBenJij.nu

terug in hanoi

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Xin chao,

Gisteren gingen we in sape hiken door de hooglanden en de bamboeforest daar,alleen toen we wakker werden was het bestnoodweer.
Gelukkig hield het 2uur later toch op met regenen en ging het gewoon door.
Het was echt heel gaaf daaf in de bergen,tussen de rijstvelden in in al die befgdorpjes, alleen het stuk door de bamboeforest naar de waterval was wel hel gaaf, maar ook levensgevaarlijk.
Het was door de regen zo modderig en glad dat je geen grip had.
De vrouwen worden dan wel geholpen, maar de mannen niet.
Wilfred is daardoor een paar keer onderuit gegaan vlak langs de afgrond.
Maar positief gezien ik heb wel weer veel schrik overwonnen met hoogtes.

S nachts zijn we met de nachttrein weer terug gegaan naar hanoi.
Ook nu weer een hele beleving, want het loket waar we onze tickets op moesten halen was niet open, maar gelukkig kwam er een half uur voor vertrek dan toch nog iemand aan.
Deze trein was een stuk frisser dan de vorige en voor we het wisten waren we er alweer.

Vandaag eerst vast de bus naar halonv bay geregeld vor morgen.
Verder vandaag de andere kant, het historische gedeelte van hanoi ontdekt.
Eerst bij de grote markt dong xuan geweest.
Echt een enorm gekkenhuis hiervrij smal, je moet op de weg lopen, scooters aan alle kanten van je.
Zijn daar ook zaaar afgezet.
Een vrouwke legt haar 2 manden paddy op wilfred zijn schouders en ik ben natuurlijk zo slim om een foto te maken.
Met als gevolg dat we flink wat bananen en ananas moesten kopen, maar iig wel leuke fotos, haha.

Ook nog bij het hoan kiemmeer geweesthier hangt een heerlijk sfeertje en er is veel te zien.
Ook lekker op een terrasje aan het meer geluncht en hier heel de middag ons prima vermaakt.
Op nar het volgende plaatje met weer nieuwe avonturen.

Gr wilfred en irene

• 18 Oktober 2012 - 12:43

Fred:

Hoi reizigers, wat een geweldig avontuur daar in de hooglanden en de bamboeforest. Jammer van het slechte weer. En als je terug bent in de stad zie je maar dat je op je hoede moet zijn. Heb de indruk dat jullie het echt naar de zin hebben. Ik blijf jullie volgen.
    Groet uit Zoetermeer met een warm weekend (20 gr) voor de boeg.

• 18 Oktober 2012 - 13:57

Laura:

Wat een avontuur! Heerlijk genieten in de jungle... Heel veel plezier!

• 19 Oktober 2012 - 03:36

Peter Dollekens:

Hoi wilfred en Irene!

NU dan toch jullie site gevonden, via Facebook.

Zo te lezen hebben jullie het naar julllie zin. Passen jullie wel een beetje op, dat je dadelijk niet in het revein beland! Veel plezier nog in Vietnam! groeten vanuit buurland; Thailand!

Peer

• 19 Oktober 2012 - 16:23

Gerrie:

Kun je me misschien even uitleggen wat manden paddy zijn en verder wil ik wel even waarschuwen dat je niet al die bananen achter elkaar op moet eten, je zou er een verstopping van kunnen krijgen. Wat is trouwens zwaar afgezet, moest je wel 10000 dong betalen? Verder wil ik je veel plezier wensen in Halong Bay en als je de mogelijkheid krijgt moet je even onder de rotsen door naar zo'n stilteplek gaan. Er is ook een berg(je) waar je omhoog kunt lopen en vanwaaruit je geweldig mooie uitzichten hebt. Ook zijn de druipsteengrotten daar de moeite waard.