dag 6 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Irene alphen - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Irene alphen - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: avontuur1

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Januari 2011 | Costa Rica, San José

Hey allemaal,

Echt leuk al die reacties van jullie steeds.
Geniet er echt van om elkedag dit even te gaan lezen.

Die achuchu heet trouwens een agoetie ben ik achtergekomen, maar mijn foto,s hiervan zijn mislukt.

Heb gisteravond mijn wandeling gemaakt en heb niet 1 maar 2 tarantula´s gezien.
En nee ik ben niet weggerend.
Ik heb hier wel foto´s van gemaakt, maar niet met mijn telefoon, dus kan ze niet op de site zetten.
Verder nog wat slapende vogels gezien en wat insekten.

Vandaag zijn we naar het berggedied rondom de vulkaan rincon de la vieja gereden.
In dit vulkaangebied zijn nog erg veel vulkanische activiteiten, veel borrelende modderpoelen en dampende bronnen.
Het leek af en toe wel op een sauna.
Hier in het gebied een hele flinke wandeling gemaakt.
Dit was echt een klauterwerk.
Alleen maar over rotsen heen klauteren en over boomstammen over riviertjes heen lopen.
Was wel echt heel mooi om te doen.

Vanavond laatste nacht in costa rica.
Morgenvroeg vertrek ik naar Nicaragua.

xx

  • 22 Januari 2011 - 01:26

    Frans:

    He meiske,
    Net ff je foto's zitten bekijken maar vette shit hoor! mooi gedaan! Leuke foto van Basilisk ( reptiel op de tak ;))
    (nimt d'r mar un poar meej noar de dr. schaepmanstraat ;) )
    Veel plezier nog
    X
    Frans

  • 22 Januari 2011 - 07:07

    Inge:

    Hola guapa!

    Que tal?!
    Alles goed zo te lezen en mooie foto's hoor! Kom je een beetje uit met je spaans? Ik hoop het!
    Geniet ervan en ik lees je morgen weer!
    Dikke kus!

  • 22 Januari 2011 - 07:30

    Gerrie:

    we worden stilletje aan een beetje jaloers op . Ten eerste op je mooie reis, ten tweede op je doorzettingsvermogen. Lopen over bruggen in boomtoppen, kijken naar spinnen, je doet het toch allemaal maar mooi. En dan ook nog al dat wandelen,meiske wat ben je fantastisch!!!

  • 22 Januari 2011 - 14:47

    Josephine:

    Hey Irene,

    Begin een beetje jaloers te worden op je :$ Dit lijkt me écht kei gaaf!! Maar ja, misschien komt die tijd nog wel een keer. Verder vind ik het echt heel knap van je!! Ik weet niet of ik zo iets zou durven... en dan met die spinnen... Zou er niet echt voor wegrennen maar de gedachte alleen al... Verder heb je écht mooie foto's gemaakt... Ben benieuwd naar je volgende verslag!!

    Nog een fijne reis en tot snel een keertje.

    Groetjes

    Josephine

  • 22 Januari 2011 - 20:09

    Dimphie:

    hoi irene
    zoals je ziet in belgie volgen ze je ook al
    wat een prestatie meid geniet ervan en wij genieten van je mooie fotos
    groetjes en ik blijf je volgen

  • 22 Januari 2011 - 23:44

    Diana:

    Mooie foto's, echt heel leuk om te zien hoe het daar is. Die papagaaien vliegen die daar zo rond in het wild? Mooi om te zien!
    Bij die vulkaan poelen ziet het er echt warm uit, heb je ook het water gevoeld?
    Ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat zien in Nicaragua.
    Miss you!! xx

  • 23 Januari 2011 - 09:17

    Toon:


    Agoeti
    terug naar overzicht >

    Agoeti's komen uit Zuid- en Midden-Amerika. Zij leven op de bosbodem en op savannes, voornamelijk in de buurt van water. Het zijn de enige knaagdieren in het regenwoud, die de keiharde bolster van paranoten open kunnen krijgen. Zonder agoeti zou de paranoot dan ook niet kunnen overleven.

    Wetenschappelijke naam: Dasyprocta azarae

    Uiterlijk

    Agoeti's zijn slanke knaagdieren met lange poten. De staart is slechts tussen de één en vier centimeter. Ze zijn ongeveer tussen de 40 en 60 centimeter groot en wegen tussen de twee en drie kilo. De vrij stijve haren zijn, afhankelijk van de soort, bruin / goudkleurig.
    Gedrag

    Ze wonen in zelf gegraven holen. Het zijn schuwe dieren, goede sluipers, snelle lopers en ze kunnen goed springen.
    Vlees

    Deze dieren vallen niet onder de bedreigde diersoorten, al jagen mensen op agoeti's voor hun vlees.

    Leefgebied
    [Agoeti]
    Agoeti

    * Belangrijke prooidieren voor verschillende roofdieren
    * De goudhaas is een agoetisoort met een goudkleurige rug
    * Leeftijdsverwachting in de dierentuin maximaal 17 jaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

laatste reis voor de bevalling, nog even genieten met mijn skatje en dan klaar voor de twins.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 70826

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 23 September 2013

amerika

13 Oktober 2012 - 10 November 2012

backpacken vietnam en cambodja

11 November 2011 - 14 November 2011

Berlijn

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

lekker luieren

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

backpacken thailand

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: