dag 13 en 14 - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Irene alphen - WaarBenJij.nu dag 13 en 14 - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Irene alphen - WaarBenJij.nu

dag 13 en 14

Door: avontuur1

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 Januari 2011 | Nicaragua, Matagalpa

Hey allemaal,

Voordat ik het vergeet te vragen, wie reageerd er onder de naam ikke?
Dat is natuurlijk niet te gokken voor me.

Gisteren dacht ik even een keerje lekker uit te slapen, maar helaas werd ik gewoon weer heel vroeg wakker.
´S morgens een rondje door leon gemaakt en wat foto´s gemaakt.

´s middags aangereden naar matagalpa, het koffiegebied van nicaragua.
Onderweg nog een stop gemaakt bij een stel kokende modderpoelen, deze koken door een actieve vulkaan.

Vandaag heb ik eerst een toer gemaakt in een chocolade fabriek ( wat een straf ).
Daarna een wandeling gemaakt door een nevelwoud en nog een toer gemaakt over de koffieplantages, uitleg gehad over het koffieproces.
Langs een kaasmakerij gegaan en langs de tijdelijke huisjes van de koffieplukkers gekomen.

Morgen rijden we heel vroeg aan naar el salvador.
We moeten even een stukje honduras oversteken, dus 2 grensovergangen.
Dat zal wel veel tijd in beslag nemen.

Gr irene

• 30 Januari 2011 - 10:11

Diana:

Das intressant zeg, van koffiegebieden tot het proces er van. Chocolade fabriek en kaasmakerij.
    Was het nevelwoud ook mooi? Wel een regenpak aan gehad?
    Succes met de reis naar El Salvador.
    xxx

• 30 Januari 2011 - 12:15

IKKE:

Je trouwe stalker natuurlijk...!!

• 30 Januari 2011 - 18:03

Gerrie:

dus de chocoladefabriek was geen straf, denk eraan want ieder pondje gaat door het mondje. Maar leg me straks maar eens uit hoe het in elkaar zit, want
    daar heb ik ook wel belangstelling voor.
    Denk er ook maar aan dat grenzen oversteken geen straf is, alleen geduld oefenen. Groetjes.

• 31 Januari 2011 - 12:26

Laura:

Hey meis

Wat een feest! Mmmmm koffie en choclade. Vrouwen maak je altijd blij met choco. Was het lekker?

Bevalt de groep een beetje? Passen ze een beetje op je en heb je wat aanspraak?

Liefs
    Laura

• 31 Januari 2011 - 20:49

Sonja 2 :):

hee Irene.. Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Dan heb je in ieder geval een goede keuze gemaakt! Geniet er maar volop van!! xx sonja

• 31 Januari 2011 - 22:00

Joyce Van Herbie:

He poepie,

Hoop dat je het naar je zin hebt. Ik mis je wel een beetje hoor.
    Ik zal van de week eens alles lezen, nu even vlug vlug, denk wel aan je.
    Veel plezier vrouwke dat heb je wel verdiend.
    Dikke kus vanuit valkenswird