el salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Irene alphen - WaarBenJij.nu el salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Irene alphen - WaarBenJij.nu

el salvador

Door: avontuur1

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 Februari 2011 | El Salvador, San Salvador

Buenos tardes,

De laatste dagen in el salvador doorgebracht.
Hierheen gereden via 2 landsovergangen.
Eerst Honduras binnen en vervolgens el salvador.

Het is hier erg mooi, maar ook erg confronterend door het heftige verleden.

Ben gister ochtend in perquin begonnen met een mooi wandeling door de bossen langs een riviertje.
Daar waar het riviertje breder werd ook nog even kunnen zwemmen.

Na het zwemmen ben ik naar het dorpje mozote gegaan.
Hier heeft 11 dec 1981 een massaslachting plaatsgevonden.
Dit verhaal werd verteld door een mevrouw die toen 11 jaar oud was en op de koffieplantage was, waardoor ze het overleefd heeft, maar wel al haar familie verloren is.
In het dorpje staat een monument met alle 1100 namen die geexecuteerd zijn.
De kogelgaten stonden nog in de muren, dus dit was best heftig.

Vandaag naar suchitoto gereden.
Dit is een klein gezellig dorpje, waar ik een middagje rond kom lopen.

Morgen vertrek ik weer naar honduras.

adios

  • 02 Februari 2011 - 08:21

    Chantal:

    He Irene,

    El Salvador heftig hoor! Dat is toch helemaal geen veilig land? Of heb je er niets van gemerkt? (bendes etc).

    Besefte me net dat je eigenlijk nog maar net weg bent, maar door alle verhalen lijkt het of je al tijden weg bent, je hebt al zo veel meegemaakt!

  • 02 Februari 2011 - 11:11

    Laura:

    Hey meis, Buenos Tardes

    Heftig zeg wat daar gebeurd is! Zal wel erg indrukwekkend zijn!

    Hoe gaat het met de Spaanse taal?

  • 02 Februari 2011 - 11:43

    Diana:

    Ik krijg er zelf kippenvel van als ik dat zo lees. Echt heftig daar om dat allemaal zo te zien. Een geschiedenis die in principe nog niet zo lang geleden is gebeurd.
    Voor de rest een mooi dorpje om te zien?
    xxx

  • 02 Februari 2011 - 12:58

    E Van Hoek:

    Geniet ervan! Je bent al over de helft....het is zo voorbij!

  • 02 Februari 2011 - 18:00

    Sonja.:

    Hi hi Ikke niet!
    Ja dat is lastig raden he, nou ik heb het allemaal weer een beetje bijgelezen!
    Een beetje druk gehad maar zo te zien jij ook!
    Wauw je verveelt je eigen niet zie ik.
    Nou dat zal inderdaad wel heftige verhalen geweest zijn.
    Nou tot the next story!!! x.


  • 08 Februari 2011 - 09:22

    Madelon:

    He Ireentje,
    Heb eens even je reisverslagen bekeken en eindelijk gevonden waar ik een berichtje achter kon laten.

    Het leven kon slechter als ik zo de foto's bekijk! Helemaal super.
    Ga je meteen weer door met reizen of kom je eerst de foto's laten zien? Hier is alles goed. We willen 13 maart een personeelsfeest houden dus als je opschiet kun je erbij zijn!!!

    We zien je gauw, goeie reis nog!

    Groetjes, Madelon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

laatste reis voor de bevalling, nog even genieten met mijn skatje en dan klaar voor de twins.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 70666

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 23 September 2013

amerika

13 Oktober 2012 - 10 November 2012

backpacken vietnam en cambodja

11 November 2011 - 14 November 2011

Berlijn

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

lekker luieren

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

backpacken thailand

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: