dag 3 en 4 - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van Irene alphen - WaarBenJij.nu dag 3 en 4 - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van Irene alphen - WaarBenJij.nu

dag 3 en 4

Door: avontuur1

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 Januari 2011 | Costa Rica, Monte Verde

Hey hey,

Helaas kon ik gisteren niet inloggen, dus moest een dagje overslaan.
Maar dat zal vast nog wel vaker voorkomen.

Eerst even voor iedereen die 6 uur zo zielig vind, dit valt echt mee hoor, ben elke dag voor de wekker wakker.
Volgens mijn lijf is het dan al veel later.

Op dag drie een flinke wandeling in het gebied voor de vulkaan de arenal gemaakt.
Bij het eerste stuk flink moeten klauteren, klimmen en afmoeten dalen over grote rotsen van oud lava van een uitbarsting uit het verleden.
Dit was erg mooi om te doen ( zelfs met hoogtevrees won de mooiheid het ).

Bij het tweede gedeelte van de wandeling ben ik richting het meer van costa rica gegaan.
Ook dit zag er allemaal erg mooi uit.

Bij het meer aangekomen stond de bus te wachten om ons naar monte verde te brengen.
Onderweg kwamen we een groep neusberen tegen.

In monte verde heb ik een klein huisje, wat erg gezellig is.
In dit park lopen verschillende dieren rond.
Het eerste wat ik zag was een achuchu (of zoiets) bij mijn huisje vandaan komen.

Op dag 4 ben ik naar de cloud forest van monte verde gegaan, om onder begeleiding van een gids te gaan wandelen op zoek naar flora en fauna.
Heel veel mooie planten gezien en een aantal vogels, waaronder de prachtige quetal.
De mannetjes hiervan hebben een enorm lange en sierlijke staart.

Vanaf daar ben ik een kijkje gaan nemen in de kolibrituin.
En daarna ben ik nog even het dorp ingeweest.

xx Irene

  • 20 Januari 2011 - 07:40

    Toon:

    6 uur is niet zielig maar vroeg.
    Fijn dat je zo geniet aan de fotos te zien ziet het er ook schitterend uit.Ga weer aan het werk groetjes

  • 20 Januari 2011 - 11:49

    Laura:

    Ha meis

    Leuk dat je er foto's op hebt gezet. Ziet er erg mooi uit daar! Zo te lezen geniet je enorm.
    Zielig ben je inderdaad niet!!!!! Meid je zit in Costa Rica! Als iemand niet zielig is ben jij het wel!
    Adios!

  • 20 Januari 2011 - 21:37

    Gerrie:

    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, en ook dat je het van je hoogtevrees hebt gewonnen. Maar we hebben nog niets gehoord over het weer, of je soms al een beetje verbrand bent, en over het eten en drinken daar.

  • 20 Januari 2011 - 21:46

    Diana:

    Helloooo,
    Mooie foto's, echt een rimboe daar.
    Maar wat voor een dier is de achuchu? Ik weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen.
    Kijk maar goed uit daar met al die beesten, jaha, ik zag die krokodil wel op de foto!
    Al last van muggen daar? Heb je trouwens ook extra inentingen moeten nemen voor deze reis?
    Veel plezier, en ik ben heel benieuwd wat je nog meer gaat zien daar.
    Groetjes Diana en een dikke kus van Britt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

laatste reis voor de bevalling, nog even genieten met mijn skatje en dan klaar voor de twins.

Actief sinds 27 Dec. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 70812

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 23 September 2013

amerika

13 Oktober 2012 - 10 November 2012

backpacken vietnam en cambodja

11 November 2011 - 14 November 2011

Berlijn

20 September 2011 - 01 Oktober 2011

lekker luieren

17 Februari 2011 - 19 Maart 2011

backpacken thailand

15 Januari 2011 - 14 Februari 2011

Een verre reis met Sawadee

Landen bezocht: